PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS
NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko:Paweł Skowroński –nauczyciel muzyki, plastyki, zajęć artystycznych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym
w Bielicach oraz w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym Strzelnie.
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Przewidywana data ukończenia stażu: 31 maj 2019 r.
Stopień awansu zawodowego : nauczyciel mianowany
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
ZADANIA | FORMY PRACY | EFEKTY PERZYJĘTYCH
DO REALIZACJ ZADAŃ |
TERMIN
REALIZACJI |
DOWODY REALIZACJI |
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.
|
· Wstępna analiza i ocena własnych umiejętności.
· Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. · Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. · Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. · Śledzenia zmian w prawie oświatowym. |
· Wyznaczenie działań rozwoju zawodowego
· Przygotowanie planu rozwoju zawodowego nanauczyciela dyplomowanego |
Sierpień 2016r.
Sierpień/wrzesień 2016r.
Do połowy września 2016r. Wrzesień 2016r.
Na bieżąco
|
· Autorefleksja
· Wniosek o rozpoczęcie stażu · Plan rozwoju zawodowegozatwierdzony przez Dyrektora Szkoły |
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. | · Systematyczne
gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych w planie rozwoju zadań |
· Dokumenty zaświadczające realizacje zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego | Przez cały okres stażu | · Zgromadzona dokumentacja |
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego | · Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju – dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy | · Uzyskanie oceny dorobku zawodowego
|
Czerwiec 2019 r. | · Sprawozdanie z realizacji planu zawodowego
· Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły |
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
- 8 ust.2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.
ZADANIA | FORMY PRACY | EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ | TERMIN REALIZACJI | DOWODY REALIZACJI |
Doskonalenie własnego warsztatu pracy | · Powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych.
· Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej. |
· Podniesienie jakości nauczania
· Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych |
Przez cały okres stażu | · Zbiór pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć
· Teczki tematyczne
|
Doskonalenie zawodowe- kontynuacja i podejmowanie różnych instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego
– doskonalących wiedzę i umiejętności dydaktyczne z zakresu nauczanych przedmiotów -podnoszących kompetencje i umiejętności wychowawcze |
· Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli – rady szkoleniowe, zespół przedmiotów zawodowych
· Uczestnictwo wpozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (studia podyplomowe, kursy doskonalące, konferencje, warsztaty, szkolenia)
|
· Zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń
· Wzbogacenie warsztatu pracy |
W trakcie całego stażu | · Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia
· Dyplom ukończenia studiów podyplomowych, kursów, szkoleń |
Praca nad integracją zespołu klasowego.
Kształtowanie prawidłowych relacji koleżeńskich i postaw społecznych. |
· Lekcje wychowawcze
· Organizacja wycieczek klasowych oraz imprez szkolnychjak Dzień Dziecka, Wigilia, itp. · Współpraca z uczniami podczas imprez szkolnych |
· Zintegrowanie zespołu klasowego
· Wdrożenie uczniów do otwartego i świadomego poruszania się w świecie uznanych wartości |
Na bieżąco
w trakcie stażu |
· Scenariusze lekcji
· Wpisy w dzienniku
|
Opracowywanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych | · Indywidualna pracy z uczniami
· Opracowanie regulaminów i biuletynów pokonkursowych, plakatów · Wymiana doświadczeń uczestników konkursu i nauczycieli · pozyskiwanie nagród rzeczowych. |
· Podniesienie jakości pracy ucznia
|
W trakcie stażu | · Wyróżnienia, dyplomy, podziękowania, zdjęcia, notatki prasowe |
Udział w tworzeniu i modyfikowaniu dokumentacji wewnątrzszkolnej | · Praca w zespołach powołanych do tworzenia i modyfikacji dokumentacji szkolnej | · Podniesienie jakości pracy szkoły | W trakcie stażu | · Dokumentacja szkolna |
Dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań | · Samoocena, rozmowy z Dyrektorem,
rozmowy z innymi nauczycielami, rozmowy uczniami
|
· Wnioski do dalszej pracy | Koniec pierwszego i drugiego półrocza w każdym roku szkolnym | · Autorefleksja
· Ankiety ewaluacyjne |
Działania na rzecz promocji Ośrodka w środowisku | · Redagowanie i przesyłanie artykułów z imprez do lokalnych mediów
· Pozyskiwanie partnerów do współpracy na rzecz Ośrodka |
· Promocja działań placówki | W trakcie stażu | · Artykuły |
- 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
ZADANIA | FORMY PRACY | EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ | TERMIN REALIZACJI | DOWODY REALIZACJI |
Pogłębianie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną | · Uczestniczenie w różnych formach doskonalących z zakresu technologii komputerowej i informacyjnej | · Wykorzystywanie narzędzi multimedialnych w praktyce | W trakcie stażu | · Zaświadczenia
|
Wykorzystywanie zasobów Internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej | · Prowadzanie zajęć w pracowni komputerowej, wykorzystywanie programów multimedialnych, tablicy interaktywnej
· Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej (zgodnie z ich możliwościami) podczas przygotowywania różnych materiałów |
· Wykorzystywanie narzędzi multimedialnych przez uczniów
· Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego
|
Na bieżąco trakcie stażu | · Dokumentacja szkolna
· Prace uczniów |
Organizacja warsztatu pracy
przy użyciu technik komputerowych |
· Opracowanie dokumentacji szkolnej,
· Przygotowywanie materiałów dydaktycznych (testów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów) · Realizacja nagrań dźwiękowych przy użyciu specjalistycznych programów komputerowych do produkcji muzyki · Montaż klipów i spotów filmowych |
· Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego
· Wzbogacenie własnego warsztatu pracy |
Na bieżąco trakcie stażu | · Dokumentacja szkolna
· Materiały dydaktyczne
· Zrealizowane nagrania dźwiękowe · Zrealizowane klipy |
Wykorzystywanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej | · Korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii, pedagogiki
· Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet · Kursy internetowe |
· Pozyskiwanie nowych wiadomości przydatnych w pracy
· Znajomość przepisów i aktów prawa oświatowego |
Na bieżąco trakcie stażu | · Wykaz stron www
· Zaświadczenia |
- 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
ZADANIA | FORMY PRACY | EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ | TERMIN REALIZACI | DOWODY REALIZACJI |
Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego na szkolnej stronie WWW. | · Publikacja własnego Planu rozwoju zawodowego, publikacja wybranych scenariuszy zajęć i uroczystości. | · Rozpowszechnianie własnych osiągnięć, propagowanie działalności szkoły | W trakcie stażu | Zdjęcia, opis ciekawych metod pracy, nowatorskie dokumenty szkoły, prace dzieci, uroczystości. |
Opublikowanie w Internecie efektów pracy własnej | · Udostępnianie efektów pracy artystycznej w serwisie YouTube i Facebook | · Rozpowszechnianie własnych osiągnięć, propagowanie działalności szkoły | W trakcie stażu | Teledyski, spoty i piosenki udostępnione w sieci |
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami | · Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami
· Prowadzenie lekcji otwartych · Aktywny udział w pracach zespołu samokształceniowego, · Przekazywanie wiedzy oraz materiałów zainteresowanym nauczycielom · Prowadzenie rad szkoleniowych |
· Podniesienia jakości nauczania | Przez cały okres stażu | · Protokół zespołu
· Scenariusze, pomoce dydaktyczne, wiadomości z kursów i szkoleń |
Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym | · Udział w pracach zespołu wychowawczego omawianie i rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów.
· Analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych. |
· Rozwiązywanie na bieżąco problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów
· Pomoc w zakresie funkcjonowania społecznego ucznia |
Na bieżąco w trakcie stażu
Na bieżąco w trakcie stażu |
· Notatki
· Notatki własne |
Współpraca z nauczycielami uczącymi w naszej i w innych placówkach | · Organizacja wspólnych spotkań uczniów (dyskoteka, występy artystyczne) | · Wymiana doświadczeń
· Integracja młodzieży · Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego |
W trakcie stażu | · Sprawozdania ze spotkań, clipy
· Scenariusze spotkań , konkursów |
- 8 ust.2 pkt. 4 lit. a) Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych,
opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
ZADANIA | FORMY REALIZACJI | EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ | TERMIN REALIZACJI | DOWODY REALIZACJI |
Opracowanie i wdrożenie programu własnego | · Opracowywanie programu kółka muzycznego | · Wzrost efektywności kształcenia
· Dostosowanie programu do zainteresowań uczniów |
Rok szkolny 2016/2017
|
· Opracowany program |
Dostosowanie programu pracyz uczniem z opinią/orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. | · Opracowanie i wdrożenie programu pracy z dzieckiem z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej. Tworzenie IPET.
|
· Indywidualizacja pracy z uczniem | 2016-2019 r.
(w razie potrzeby) |
· Program |
- 8 ust 2 pkt. 4 lit. c) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
ZADANIA | FORMY PRACY | EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ | TERMIN REALIZACJI | DOWODY REALIZACJI |
Organizowanie i współorganizowanie imprez szkolnych – okolicznościowych |
· Współorganizowanie okolicznościowych imprez szkolnych (wynikających z kalendarza szkolnego)
· Współpraca z Samorządem Uczniowskim
|
· Integracja uczniów
· Uatrakcyjnienie procesu nauczania |
Według kalendarza imprez szkolnych | Scenariusze imprez
|
Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych |
· Organizowanie wycieczek dydaktycznych i wyjść klasowych
|
· Wzrost poziomu wiedzy u uczniów
· Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego · Wyrobienie wśród uczniów właściwych postaw społecznych |
W trakcie stażu | Sprawozdania z wycieczek |
Organizacja konkursów szkolnych | · Organizacja konkursów
|
· Aktywizacja młodzieży do doskonalenia zawodowego
· Rozwijaniewspółzawodnictwa między uczniami szkoły · Pozytywne wzmocnienie uczniów · Wzrost świadomości uczniów temat zdrowego odżywiania |
W każdym roku szkolnym w trakcie stażu | · Sprawozdania z konkursów
· Zdjęcia z konkursów |
Aktywny udział w promocji szkoły | · Udział w przygotowaniach uroczystości szkolnych
· Udział w organizacji Dnia Profilaktyki · Montaż spotów reklamowych |
· Pozytywny wizerunek szkoły w lokalnym środowisku
· Propagowanie działalności szkoły |
W trakcie stażu | · Zdjęcia z przedsięwzięć
· Filmy w Internecie |
Realizacja zajęć w ramach projektów unijnych
|
· Prowadzenie zajęć wyrównawczych i powtórkowych dla uczniów w ramach projektów unijnych | · Poprawa wyników w nauce
|
Na bieżąca w trakcie stażu | · Dokumentacja własna, Zdjęcia, opis ciekawych metod pracy, nowatorskie dokumenty szkoły, prace dzieci, uroczystości. |
- 8 ust.2 pkt. 4 lit. e) wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
ZADANIA | FORMY PRACY | EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ | TERMIN REALIZACJI | DOWODY REALIZACJI |
Udział w zbiórkach rzeczowych na cele charytatywne. | · Prowadzenie na rzecz dzieci zbiórki charytatywnej „” | · Materiały edukacyjne dla najbardziej potrzebujących dzieci. | Na bieżąco w trakcie stażu | · Fotorelacja, opis wydarzeń w pracie |
Współpraca
z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
|
· Obserwacja uczniów
· Konsultacje z pedagogiem, psychologiem (w miarę potrzeb) · Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej |
· Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów | Na bieżąco w trakcie stażu | · Dokumentacja szkolna
|
Współpraca z Policją, Domami Dziecka, Sądem w Mogilnie, Policyjną Izbą Dziecka, Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, | · Akcje, pikniki i konkursy profilaktyczne
· Dowóz na sprawy sądowe wychowanków MOW oraz ich odbiór z innych placówek |
· Resocjalizacja wychowanka
· Rozwiązywanie na bieżąco problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów · Pomoc w zakresie funkcjonowania społecznego ucznia |
W ciągu trwania stażu | · Protokoły, zdjęcia,
Podziękowania, clipy |
Współpraca z Fundacją „Po Drugie” | · Akcje, pikniki i konkursy profilaktyczne
|
· Resocjalizacja wychowanka
· Rozwiązywanie na bieżąco problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów
|
W ciągu trwania stażu | · Protokoły, zdjęcia,
Podziękowania, clipy |
- 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
ZADANIA | FORMY PRACY | EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ | TERMIN REALIZACJI | DOWODY REALIZACJI |
Wdrożenie programu profilaktycznego związanego
z aktualnymi problemami i potrzebami klasy |
· Rozpoznanie problemu wychowawczego w klasie ( np. niska frekwencja, agresja, używki) i wdrożenie odpowiedniego programu profilaktycznego | · Rozwiązanie problemu wychowawczego w klasie
(np. podniesienie frekwencji, zmniejszenie agresji, pogłębienie świadomości uczniów na temat skutków korzystania z używek) |
W trakcie stażu w zależności od rozpoznanych problemów
i potrzeb |
· Scenariusze zajęć
· Dokumentacja szkolna |
Diagnoza wybranych problemów
edukacyjnych lub wychowawczych
|
· Rozpoznanie, opis i analiza dwóch przypadków problemu edukacyjnego lub wychowawczego
· Znalezienie konstruktywnego rozwiązania i zastosowanie go |
· Rozwiązanie problemu | okres stażu (zgodnie zrzeczywistą sytuacją ipotrzebami) | · Opis przypadków
· Wnioski i analiza podjętych działań |
Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły
i własnymi.
Opracował ……………………………………………………………………………………
Data zatwierdzenia ……………………………………………………………………………………
Zatwierdzam do realizacji ……………………………………………………………………………………